Oprava mostu v km 69,982 trati Nezamyslice – Olomouc
Název stavby: | Oprava mostu v km 69,982 trati Nezamyslice – Olomouc |
Místo stavby: | Pivín |
Investor / objednatel: | Správa železnic s.o. |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a.s. |
Projektant: | Sudop Brno |
Cena dle SoD: |
8 709 tis. Kč |
Realizace: | 2022 |
Předmětem stavby byla celková oprava mostu v Pivíně s umožněním přechodnosti pro traťovou třídu D2 s přiřazenou rychlostí 120 km/hod.
Původní železniční most zůstal zčásti zachován. Při realizaci opravy na něm byly odbourány původní římsy, provedli jsme demontáž železničního svršku a odtěžili původní štěrkového lože. Následně byly osazeny nové ŽB desky. Ty byly provedeny jako staveništní prefabrikáty. Po dovozu na stavbu byly desky osazeny na konstrukci pomocí autojeřábu o nosnosti 120 tun. Jednotlivé prefabrikované dílce měly hmotnost cca 12 t. Po osazení těchto prefabrikátů se provedlo zmonolitnění celé desky. Na ni se dle PD natavila pásová izolace – TESTUDO, a to včetně tvrdé i měkké ochrany izolace. Na římsy se oboustranně osadilo nové ocelové zábradlí v délce 22,7 m.
Na mostě jsme provedli kompletní sanaci spodní stavby, zahrnující přezdění vyboulených čelních stěn, hloubkovou injektáž a přespárování kamenného zdiva opěr a velké části křídel. U mostu, vzhledem k jeho výšce a sklonu násypu, bylo zřízeno přístupové schodiště.
Dále byly provedeny přeložky stávajících kabelů sdělovací a zabezpečovací techniky, ty se na mostě uložily do nových chrániček do štěrkového lože.
Na závěr proběhla výměna kolejového svršku na mostě a v předpolí mostu o celkové délce cca 70 m, a to poležením nových kolejnic S49 na nových betonových pražcích. Konečná úprava GPK proběhla v souladu s projektovanou dokumentací s výběhy do stávajícího stavu koleje.