Zvýšení traťové rychlosti v úseku Brno-Slatina – Blažovice
Název stavby: | Zvýšení traťové rychlosti v úseku Brno-Slatina – Blažovice |
Definiční úsek: | C1 Žst. Šlapanice |
Investor: | SŽDC s.o., Stavební správa východ |
Objednatel: | Swietelsky RAIL CZ s.r.o. |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a. s. |
Zhotovitel PD: | SUDOP BRNO spol. s r.o. |
Rok realizace: | 2018 |
Celková částka: | 12 161 tis. Kč |
Naše práce na stavbě zahrnovaly tyto stavební objekty:
SO 03-16-03 - žst. Šlapanice, opěrné zdi
SO 03-16-02 - žst. Šlapanice, nástupiště
SO 03-15-03 - žst. Šlapanice, přístřešek pro cestující
SO 03-19-01 - žst. Šlapanice, železniční most v km 10,273
V železniční stanici Šlapnice jsme vybudovali monolitickou železobetonovou opěrnou zeď v délce 147 m (trať v km 10,072 – 10,219). Tato zeď je situována na brněnském zhlaví a slouží pro rozšíření kolejiště, respektive zemního náspu v souvislosti s navýšením průjezdné rychlosti a s tím spojené optimalizace poloměrů oblouků a výhybek.
Dalším stavebním objektem, který jsme se na této stavbě prováděli, bylo budování nového vnějšího mimoúrovňového nástupiště. Nástupiště je postaveno z prefabrikátů typu L s předsunutou nástupní hranou (bez konzolových desek) podle Vzorového listu železničního spodku Ž 8.42-N. Vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje je 1,68 m. Pro vytvoření vodicí linie s funkcí varovného pásu jsou použity nástupištní dlažební desky. Zbývající plocha nástupišť je z betonové dlažby tloušťky 80 mm.
Jako součást nástupiště jsme vybudovali také přístřešek pro cestující. Jeho půdorysné rozměry jsou 4,9 x 1,85m s minimální podchodnou výškou 2,20 m. Konstrukce je řešena jako ocelová, montovaná na místě pomocí šroubů z nerezivějící oceli. Pultová střecha je vynesena na konzolách a spádovaná je směrem od koleje. Zastřešení je provedeno krytinou z trapézového plechu, zadní a boční stěny jsou zhotoveny z bezpečnostního skla. Přístřešek je vybaven lavičkou, odpadkovým košem, vývěskou a umělým osvětlením.
Železniční most v km 10,273 prošel zásadní rekonstrukcí, která zahrnovala:
- odstranění stávajících říms na obou stranách mostu,
- zhotovení nových ŽB říms,
- vybudování přechodových zídek,
- izolace nosné konstrukce,
- sanace nosné konstrukce a spodní stavby
Po opravě mohl být na mostě vybudován železniční svršek pro rychlejší průjezd vlakové dopravy.