Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc
Název stavby: | Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc |
Investor: | Správa železnic, s.o., Stavební správa východ |
Objednatel: | OHL ŽS a.s. |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a.s. |
Projektant: | MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Rok realizace: | 2020 - 2021 |
Místo stavby: | Šternberk |
Na rozsáhlém stavebním projektu se naše firma podílela v této etapě na 3 stavebních objektech v železniční stanici Šternberk. Prováděli jsme rekonstrukci výpravní budovy, vybudovali novou trafostanici a kompletně rekonstruovali nástupiště včetně přejezdu, který je jeho součástí.
Výpravní budova
Rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Šternberk se týkala jak interiéru, tak i vnějšího pláště objektu.
V interiéru práce zahrnovaly kompletní odstranění všech původních omítek a následně zřízení nových. Dále z důvodů změny vnitřního dispozičního řešení jsme dozdívali příčky, přemísťovali dveřní otvory, což znamenalo osazení nových překladů. Pro interiérové dveře bylo zvoleno provedení s úpravou lamino.
V celé výpravní budově se prováděla nová elektroinstalace. Na stropech jsou nově zhotoveny podhledy ze sádrokartonu. Rovněž byly vybourány veškeré původní podlahy, vybetonovány nové, včetně nášlapné vrstvy - PVC a dielektrický koberec. V některých místnostech byla provedena zdvojená podlaha.
Na exteriérové části budovy jsme rekonstruovali sedlovou střechu v rozsahu nových latí a nové střešní krytiny ze šablon poplastovaného plechu. Dále jsme zhotovili novou zateplenou fasádu, osadili plastová okna včetně nůžkových interiérových mříží. Venkovní dveře jsou hliníkové bezpečnostní.
Současně s výpravní budovou jsme zrekonstruovali ocelový přístřešek, včetně střešní krytiny. V okolí výpravní budovy jsme realizovali zpevněné plochy ze zámkové dlažby.
Trafostanice
Stavba nové trafostanice byla založena na železobetonové základové desce. Samotná budova je z prefabrikovaných dílů stěn a stropu. Zastřešení se skládá z dřevěného krovu a krytiny z drážkovaného barevného hliníkového plechu.
Součástí stavby trafostanice byla dodávka kabelové komory, zřízení kompletní elektroinstalace, vzduchotechniky, hromosvodu a provedení zateplené fasády. Dokončovací práce zahrnovaly terénní úpravy.
Nástupiště
Stavba nástupiště spočívala v kompletním odstranění starého mimoúrovňového panelového nástupiště mezi kolejí č. 1 a č. 3. Poté se postupně realizovaly spodní vrstvy, včetně odvodňovacího trativodu. V celé délce 110 m nového nástupiště jsme vytvořili podkladní betonovou vrstvu pod nástupištní „I“ profily H130 bez konzolových desek délky 2 m. Jedná se o typ nástupiště L bez konzolových desek dodávané firmou ŽPSV, které tvoří pohledovou hranu nástupiště. Betonové stěny lícové strany nástupiště byly prováděny monoliticky přímo na stavbě. Pochozí vrstva je z nástupištních zádlažbových desek s funkcí varovného pásu a zámkové dlažby. Po celé délce bylo osazeno zábradlí. Součástí námi prováděné rekonstrukce byla realizace přejezdu z celopryžových panelů u tohoto nástupiště.