Oprava geometrické polohy koleje v obvodu VTM1 - 2018
Název stavby: | Oprava GPK v obvodu VTM1 - 2018 |
Investor: | SŽDC a.s. OŘ Olomouc |
Zhotovitel: | TOMI – REMONT a.s. |
Traťový úsek: | Olomouc - Zábřeh na Moravě |
Cena díla: | 11 122 000,- Kč |
Termín realizace: | 05/2018 |
Rozsah prací:
Jeden z úseků, ve kterém došlo k opravě geometrické polohy koleje, byl v traťovém úseku Olomouc - Zábřeh na Moravě, přesněji ve vybraných mezistaničních úsecích a v jedné staniční koleji.
Úsek Červenka – Moravičany - železniční spodek naše společnost zrealizovala v rámci stavby „Modernizace traťového úseku Červenka - Zábřeh na Moravě“ již v letech 2006 a 2007. Při výstavbě byla, mimo jiné, použita tenkrát na našem území revoluční technologie zřízení železničního spodku bez snášení železničního svršku, a to díky využití sanačního komplexu AHM 800-R (viz foto č. 1-7) od rakouské firmy Swietelsky.
Ve stejném duchu, tedy za použití nového, moderního, výkonného stroje pracujícího s velkou přesností jsme k danému zadání přistoupili i letos.
Vlastní práce spočívaly ve strojním podbití kolejí, v doplnění štěrkového lože a v úpravě štěrkového lože do normového stavu. Součástí stavby byla i oprava přejezdu v km 61,599 v mezistaničním úseku Červenka – Moravičany.
Pro opravu geometrické polohy koleje byl použit stroj ASP 09-4X Dynamic s integrovaným dynamickým stabilizátorem kolejového lože a stroj na úpravu štěrkového lože BDS-2000, rovněž od firmy Swietelsky. K této strojní lince byla přičleněna souprava vozů typu Sa pro doplnění štěrku do koleje. Podbíječka má kontinuální pojezd a podbíjí najednou čtyři pražce.
Během čtyř dnů, kdy probíhaly výlukové práce, bylo podbito a upraveno téměř 52 km kolejí. Bylo vysypáno více než 100 vozů štěrku, na trati se pohybovalo více než 40 pracovníků, kteří zajišťovali demontáže a montáže přejezdů, demontáž a montáž ukolejnění, sypání štěrků atd.
Jen díky výborné organizaci práce a logistice mohl pronajatý stroj podbít naplánovaný traťový úsek v tak krátkém čase.
Po podbití bylo následně provedeno zaměření koleje do APK, po jeho vyhodnocení bylo konstatováno splnění zadání, to znamená, že došlo k požadovanému zlepšení geometrické polohy koleje.