Oprava traťového úseku Kojetín – Chropyně
Název stavby: | Oprava traťového úseku Kojetín – Chropyně |
Investor: | SŽDC s.o., OŘ Olomouc |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a.s. |
Rok realizace: | 07/2019 až 03/2020 |
Celková částka: | 94 558 tis. Kč |
Stavební akce byla rozdělena na 4 stavební objekty.
Součástí stavby bylo v celkové délce (km 73,796 – 78,078) pročištění stávajícího štěrkového lože strojní čističkou. Výzisk z čištění posloužil ke zpevnění zemního tělesa v místě stavby.
Následně byl vytržen stávající kolejový rošt. Nový kolejový rošt byl smontován v ose traťového tělesa s použitím tv. kolejnice 49E1 a pražce B91S/2. Elektricky provedenými svary vznikla v celém úseku bezstyková kolej.
Polní přejezdy v km 74,656, km 76,461 a km 77,022 byly demontovány a nahrazeny celopryžovými se závěrnými zídkami a navazující asfaltovou vozovkou. Silniční přejezd v km 78,040 podstoupil kompletní obnovu s použitím nových komponentů, včetně realizace odvodnění a zřízení nové vrstvy železničního spodku.
Předmětem stavby byla mimo jiné demontáž a následná montáž nových úrovňových nástupišť typu SUDOP. V daném úseku proběhlo pročištění stávajícího štěrkového lože strojní čističkou. Výzisk z čištění se použil ke zpevnění zemního tělesa v místě stavby. Zemní těleso bylo upraveno do předepsaného tvaru, včetně povrchových odvodňovacích zařízení.
U koleje se vyměnily stávající lepené izolované styky (LIS) a provedly svary bezstykové koleje. Směrové a výškové vyrovnání koleje provedla strojní podbíječka.
Stavební práce zahrnovaly také zabudování nových celopryžových přechodů pro cestující, které nahradily nevyhovující původní.
Na tomto stavebním objektu byly provedeny demontáže a následné montáže nových úrovňových nástupišť typu SUDOP. V daném úseku se provedlo pročištění stávajícího štěrkového lože strojní čističkou. Výzisk z čištění štěrkového lože byl použit ke zpevnění zemního tělesa, jehož úpravou bylo dosaženo předepsaného tvaru, včetně povrchových odvodňovacích zařízení.
Další práce zahrnovaly vytržení stávajícího kolejového roštu v délkách po 25 m. Silniční přejezd v km 84,323 byl kompletně rozebrán, směrově a výškově vyrovnán včetně asfaltování. Došlo k výměně izolovaných styků LIS a následnému svaření bezstykové koleje. Původní přechody pro cestující byly nahrazeny novými celopryžovými.
V celkové délce 1 km bylo provedeno pročištění stávajícího štěrkového lože strojní čističkou. Výzisk z čištění štěrkového lože se použil ke zpevnění zemního tělesa a to bylo upraveno do předepsaného tvaru, včetně povrchových odvodňovacích zařízení. Po vytržení stávajícího kolejového roštu v délkách po 25 m byl smontován v ose nový kolejový rošt s použitím tv. kolejnice 49E1, pražce B91S/2 rozdělení „u“.
Dále se vyměnily izolované styky LIS a provedly svary bezstykové koleje.