Stabilizace železničního spodku v žst Třinec – těšínské zhlaví
Název stavby: | Stabilizace železničního spodku v žst Třinec – těšínské zhlaví |
Investor: | SŽDC s.o., Stavební správa východ |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a.s. |
Projektant: | KOLEJCONSULT & servis, spol. s r.o. |
Celková částka: | 37 635 tis. Kč |
Rok realizace: | 2019 |
Realizace této stavební akce byla vyvolána opakovaným rozpadem geometrické polohy koleje v žst. Třinec na těšínském zhlaví. K rozpadu GPK docházelo v úseku kolejových spojek (JSK) v km 312,300 ÷ 312,700, tj. cca v délce 400,000 m v obou hlavních kolejích.
Předmětem prací bylo provedení hloubkové sanace, resp. stabilizace podloží. Ta se uskutečnila ve dvou etapách, nejdříve pod kolejí č. 2 a následně pod kolejí č. 1.
Každá etapa zahrnovala:
- snesení kolejového roštu včetně výhybek v délce cca 550 m v každé koleji
- odtěžení stávajícího kolejového lože
- zbudování vibrovaných štěrkových pilířů v počtu 556, ze štěrkodrtě - frakce 8/31,5 mm, průměru min. 400 mm (pro představu, součet délek všech pilot dává celkovou hodnotu cca 4 300 m)
- roznášecí vrstvu z vyzískané štěrkodrtě frakce 0/63 mm
- stabilizační a roznášecí vyztužené geosyntetické materiály (tuhá axiální geomříž a geotextílie)
- konstrukční vrstvu ze štěrkodrtě - frakce 0/32 mm
- kolejové lože z kameniva frakce 31,5/63 mm tř. B I z nového materiálu
- pokládku kolejového roštu se svrškem tv. 60E2 na betonových pražcích
- svaření koleje i s výhybkami do bezstykové koleje.