Rekonstrukce žst. Velké Karlovice
Název stavby: | Rekonstrukce PZS (P8125) v km 26,089 vč. nástupiště na žst. Velké Karlovice |
Investor: | Správa železnic, s.o., Stavební správa východ |
Zhotovitel: | TOMI - REMONT a.s. |
Projektant: | MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Celková částka: | 16 508 tis. Kč |
Rok realizace: | 2019 |
Naše firma realizovala stavební část rekonstrukce železniční zastávky Velké Karlovice, která obsahovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, nástupiště, navazujícího silničního přejezdu a úpravy římsy mostu v km 26,049.
Železniční svršek o délce 250 m se skládal z užitých betonových pražců SB8 a nových kolejnicových pasů tvaru 49E1. Železniční spodek byl obnoven v délce 220 m. Součástí prací na žel. spodku byla i realizace odvodnění a zřízení ochrany svahů.
Dále bylo provedeno jednostranné nástupiště v oblouku o délce 90 m s nástupní hranou 380 mm nad temeno kolejnice typu SUDOP. Přejezd byl osazen celopryžovou konstrukcí s vnitřními panely a vnějšími panely do závěrných zídek.
Stabilita svahu nad novým nástupištěm měla být zajištěna výstavbou betonové opěrné zdi. Při výkopových pracích ovšem došlo k sesunutí svahu. Nebylo možné realizovat opěrnou zeď, a proto bylo geotechnikem stavby navrženo kompletní odtěžení sesunutého svahu, dále pokládka rohoží, překrytí zeminou a osetí. Svah nemohl být při odtěžování zatížen, proto se musel používat bagr s dlouhým ramenem.
Z důvodu stavebních postupů a nedostatku místa bylo nutné zřídit provizorní přejezd přes soukromý pozemek. Jako náhrada za využití pozemku byla projektem stanovena oprava oplocení, kterou jsme rovněž realizovali.