Brno VMO Žabovřeská I etapa II

Název stavby: I/42 Brno VMO Žabovřeská I – etapa II
Investor: ŘSD a Dopravní podnik města Brno
Zhotovitel: TOMI - REMONT a.s.
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Cena dle SoD:
38 573 tis. Kč
Realizace: 2022 - 2023

 

Naše firma se podílela na realizaci stavebních prací stavby s názvem „I/42 Brno VMO Žabovřeská I – etapa II“. Jejich součástí byla výstavba nové části tramvajové trati, a to na stavebních objektech:

SO C651 – Odstranění rušené tramvajové trati
SO C652 – Tramvajová trať
SO C608 – Úpravy tramvajového svršku a chodníků v tunelu

Stavební objekt SO C608 zahrnoval vybudování tramvajového svršku nacházející se v tunelu o celkové délce cca 500 bm, ohraničený portály tramvajového tunelu, dále nové chodníky v tunelu, včetně zřízení elektrošachet, kabelovodů a také kabelových chrániček pro pokládku a instalaci nových inženýrských sítí.
Tato kolejová konstrukce byla řešena jako tzv. pevná jízdní dráha, tzn. Kolejnice je připevněna k betonové desce nebo k pražci, který je do desky vetknut. Vyztužená monolitická betonová deska se skládá ze spodní části (vyztužena kari sítí při spodním povrchu desky), a z vrchní části (vyztuženo kari sítí při horním povrchu desky), kde tloušťka byla proměnná v návaznosti na převýšení a sklon koleje v tunelu. Betonáže probíhaly po dilatačních celcích o max. délce 8 m a vzdálenost zabetonovaných pražců byla od sebe max. 3,75 m. Dále byla osazena kolejnice žlábková NT4, na pevné upevnění – typu Vossloh. Během výstavby byly prováděny montážní svary a po úplném dokončení celého úseku byla zřízena bezstyková kolej.

V SO 652 se jedná o realizaci části tramvajové trati úseků o délkách cca 140 bm a 80 bm, které se nachází v předpolí zbudovaného tunelu Žabovřesky. Byl zde realizován tramvajový spodek i svršek, odvodnění železničního spodku i svršku, včetně nové kanalizace, nové zámková dlažby v předpolí tunelu a další součásti související s výstavbou této tramvajové trati.

Návrhová rychlost nové trati je 50 km/h, s lokálním omezením v protisměrných obloucích v tunelu, kde je s ohledem na směrové řešení tunelu rychlost snížena na 45 km/h.

 

1 2 3 4 5 6 7a 8a 9 001