Rekonstrukce žst. Holešov

Název stavby: Rekonstrukce žst. Holešov
Investor: Správa železnic s.o., Stavební správa východ
Zhotovitel: Společnost HOL-SI-TO
  Společník - správce: SIGNALBAU a.s.
  Společník: TOMI - REMONT a.s.
Zhotovitel PD: EXprojekt s.r.o.
Cena díla:
379 936 tis. Kč, z toho TOMI - REMONT a.s. 169 207 tis. Kč
Realizace: 2021 - 2022

 

Předmětem realizace stavby byla rekonstrukce železniční stanice Holešov, s cílem zvýšení bezpečnosti cestujících, včetně zajištění bezbariérového přístupu, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zajištění jeho spolehlivosti.

Provádění stavby bylo rozloženo do dvou let. V roce 2021 byl proveden stavební postup č. 0 a 1, tj. sudá část kolejí (37 dnů NV). V roce 2022 byl proveden stavební postup č. 2, tj. lichá skupina kolejí (56 dnů NV).

V rámci stavby byla zrušena původní kolej č. 2, v jejíž ose bylo vybudováno nástupiště č. 2 jako poloostrovní jednostranné. Nová dopravní kolej č. 2 vede zhruba v ose původní manipulační koleje č. 4. U nové koleje č. 2 bylo zřízeno vnější nástupiště č. 1. Rekonstruovány byly (dle nového číslování) dopravní koleje č. 1, 2, 3 a manipulační koleje č. 2a, 4, 5. Koleje č. 2b, 7 a vlečka společnosti TON a.s. byly napojeny na rekonstruovaný stav s úpravou GPK. Nepotřebné manipulační koleje č. 4, 5a a účelové koleje č. 8, 8a (dle původního číslování) byly zrušeny bez náhrady.

Jelikož se stavba nachází v ochranném pásmu vodního zdroje Holešov, bylo požadováno jeho správcem (VaK Kroměříž, a.s.) zajištění vodotěsnosti železničního spodku pomocí těsnicích vrstev (vrstva zlepšené zeminy tl. 300 mm a na ní ležící vrstva cementové stabilizace tl. 250 mm) pro odvod veškeré vody z kolejiště na odlučovač lehkých kapalin, kde dojde k jejímu přečištěním. Poté teprve lze takto přečištěnou vodu zasáknout.

Dále bylo zřízeno vnější nástupiště u koleje č. 2 a poloostrovní jednostranné nástupiště mezi kolejemi č. 1 a 2.

Z důvodu umístění zabezpečovací, sdělovací a silnoproudé technologie došlo ve výpravní budově ke stavebním úpravám. Byla upravena dispozice technologických místností a zázemí dopravní kanceláře včetně nových omítek, podlah, podhledů, dveří a rozvodů. Podlahy byly specificky přizpůsobeny novým požadavkům uživatelů, byly realizovány zdvojené podlahy a kabelové žlaby napojené na venkovní kabelovody.

Součástí akce bylo také provedení stavebních úprav areálu ST Zlín. Jednalo se o posun oplocení, demolice původní skladovací haly a vystavení nové větší haly v tomto areálu, zřízení nového veřejného chodníku, včetně osvětlení a vybudování příjezdové neveřejné komunikace k nové hale.

 

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 13 14 01 12