Obnova kolejí na traťovém úseku Mstěnice - Praha-Vysočany

Název stavby: Optimalizace TÚ Mstětice (mimo) – Praha Vysočany (včetně)
Investor: Správa železnic s.o.
Objednatel: OHLA ŽS a.s., Brno
Zhotovitel: TOMI - REMONT a.s.
Projektant: SUDOP PRAHA a.s.
Cena díla:
111 067 tis. Kč
Realizace: 04/2022 – 05/2023

 

Práce na stavbě probíhaly v železniční stanici Horní Počernice a traťovém úseku Mstětice – Praha Vysočany v rámci projektu zvýšení traťové rychlosti na 160 km/hod.

V žst. Horní Počernice byly ve dvou etapách sneseny koleje v celkové délce 1 821 m a celkem 11 výhybek. Dále bylo odtěženo 2 500 m3 kolejového lože. Na nově zřízené pláni železničního spodku následovaly práce se zřízením nového kolejového lože, montáží kolejových polí složených z kolejnic tvaru 60 E2 R260 v délkách kolejnicových pásů 120 m na betonových pražcích B 91T/1.

Na úseku Mstětice – Praha Vysočany proběhlo snesení koleje č. 1 v délce 2 216 m a bylo odtěženo kolejové lože v celkovém objemu 3 400 m3. Na nově zřízeném kolejovém loži proběhla montáž kolejových polí z kolejnic 60 E2 R65, část z vysokopevnostních kolejnic 60 E2 R350 HT, vše na betonových pražcích B 91T/1.

Oba úseky stavby byly po úpravě geometrické polohy koleje strojní podbíječkou svařeny elektrickými svary do bezstykové koleje.

Součástí stavby byla také oprava přejezdové konstrukce na přejezdu P3616. Původní konstrukce, asfaltové části a konstrukční vrstvy vozovky byly odstraněny. Nově byla použita přejezdová konstrukce Rosehill na betonových závěrných zídkách. Po osazení nových panelů přejezdu se zrealizovaly asfaltové vrstvy navazující na stávající silnici.

 

02 03 04 05 06 07 08 01