Rekonstrukce železniční zastávky Náměšť na Hané a blízkého přejezdu
Název stavby: | Rekonstrukce železniční zastávky Náměšť na Hané” a „Rekonstrukce přejezdu v km 21,532 (P7640) trati Kostelec na Hané - Olomouc |
Traťový úsek: | 2211 Olomouc hl. n. – Čelechovice na Hané |
Investor: | Správa železnic s.o., Stavební správa východ |
Zhotovitel: | Společnost Náměšť společníci TOMI-REMONT a.s. a SIGNALBAU a.s. |
Zhotovitel PD: | MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Celková cena: |
24 775 tis. Kč |
Realizace: | 2022 |
Společnost TOMI - REMONT a.s. v roce 2022 rekonstruovala nástupiště v železniční zastávce Náměšť na Hané a přejezd P7640 v její blízkosti.
Staré nástupiště z bloků Tischer bylo odstraněno a bylo zřízeno nové z nástupištních bloků H130 a položením nových dlažebních desek VLsVP. Dále byla pochozí plocha nástupiště doplněna zámkovou dlažbou, odvodňovacími žlaby a zřízeno zábradlí. Na nástupišti byl dále zbudován nový přístřešek pro cestující 3U od firmy ŽPSV s.r.o.
Součástí stavby byla rekonstrukce železničního svršku a spodku, kdy na spodku byla před konstrukčními vrstvami z kameniva provedena cementová stabilizace pláně zemní frézou. Železniční svršek je proveden z betonových pražců B 03 s pružným bezpodkladnicovým upevněním a novými kolejnicemi S49 E1.
Dále byla součástí prací přeložka vodovodní přípojky, vytvoření parkoviště za novým přístřeškem pro cestující a propojovací chodník mezi nástupištěm a chodníkem vedoucím do obce s částečným předlážděním zámkovou dlažbou. Také osvětlení nástupiště a nový rozhlas pro cestující.
Při rekonstrukci přejezdu byla provedena oprava železničního svršku a spodku, kde bylo nutné rovněž provést cementovou stabilizaci zemní pláně. Železniční svršek v místě přejezdu se realizoval z betonových pražců B03 s pružným bezpodkladnicovým upevněním v antikorozní úpravě a novými kolejnicemi 49 E1. Byla osazena nová celopryžová přejezdová konstrukce PontiSTRAIL pro silně zatížené komunikace s navázáním na obou bočních stranách celopryžovou přechodovou konstrukcí PedeSTRAIL pro přechod chodců s navázáním na nové chodníky.
Chodníky byly vytvořeny po obou stranách komunikace z betonových obrubníků a zámkové dlažby. Dále byla v rámci stavby opravena komunikace navazující na přejezd, kdy se provedlo odfrézování stávajících asfaltových vrstev a byly položeny asfaltové vrstvy nové. Následně dostala vozovka v blízkosti přejezdu vodorovné dopravní značení. Na přejezdu bylo osazeno nové přejezdové zabezpečovací zařízení včetně sklápěcích závor.
V souladu s projektem byl vjezd na ulici Jiráskova od přejezdu zrušen a místo toho byl vybudován pouze chodník. Na konci nově vzniklé slepé ulice Jiráskova bylo vytvořeno obratiště pro složky integrovaného záchranného systému.