Rekonstrukce železniční zastávky Náměšť na Hané a blízkého přejezdu

Název stavby: Rekonstrukce železniční zastávky Náměšť na Hané” a „Rekonstrukce přejezdu v km 21,532 (P7640) trati Kostelec na Hané - Olomouc
Traťový úsek: 2211 Olomouc hl. n. – Čelechovice na Hané
Investor: Správa železnic s.o., Stavební správa východ
Zhotovitel: Společnost Náměšť
společníci TOMI-REMONT a.s. a SIGNALBAU a.s.
Zhotovitel PD: MORAVIA CONSULT Olomouc a.s.
Celková cena:
24 775 tis. Kč
Realizace: 2022

 

Společnost TOMI - REMONT a.s. v roce 2022 rekonstruovala nástupiště v železniční zastávce Náměšť na Hané a přejezd P7640 v její blízkosti.
Staré nástupiště z bloků Tischer bylo odstraněno a bylo zřízeno nové z nástupištních bloků H130 a položením nových dlažebních desek VLsVP. Dále byla pochozí plocha nástupiště doplněna zámkovou dlažbou, odvodňovacími žlaby a zřízeno zábradlí. Na nástupišti byl dále zbudován nový přístřešek pro cestující 3U od firmy ŽPSV s.r.o.

Součástí stavby byla rekonstrukce železničního svršku a spodku, kdy na spodku byla před konstrukčními vrstvami z kameniva provedena cementová stabilizace pláně zemní frézou. Železniční svršek je proveden z betonových pražců B 03 s pružným bezpodkladnicovým upevněním a novými kolejnicemi S49 E1.
Dále byla součástí prací přeložka vodovodní přípojky, vytvoření parkoviště za novým přístřeškem pro cestující a propojovací chodník mezi nástupištěm a chodníkem vedoucím do obce s částečným předlážděním zámkovou dlažbou. Také osvětlení nástupiště a nový rozhlas pro cestující.

Při rekonstrukci přejezdu byla provedena oprava železničního svršku a spodku, kde bylo nutné rovněž provést cementovou stabilizaci zemní pláně. Železniční svršek v místě přejezdu se realizoval z betonových pražců B03 s pružným bezpodkladnicovým upevněním v antikorozní úpravě a novými kolejnicemi 49 E1. Byla osazena nová celopryžová přejezdová konstrukce PontiSTRAIL pro silně zatížené komunikace s navázáním na obou bočních stranách celopryžovou přechodovou konstrukcí PedeSTRAIL pro přechod chodců s navázáním na nové chodníky.
Chodníky byly vytvořeny po obou stranách komunikace z betonových obrubníků a zámkové dlažby. Dále byla v rámci stavby opravena komunikace navazující na přejezd, kdy se provedlo odfrézování stávajících asfaltových vrstev a byly položeny asfaltové vrstvy nové. Následně dostala vozovka v blízkosti přejezdu vodorovné dopravní značení. Na přejezdu bylo osazeno nové přejezdové zabezpečovací zařízení včetně sklápěcích závor.
V souladu s projektem byl vjezd na ulici Jiráskova od přejezdu zrušen a místo toho byl vybudován pouze chodník. Na konci nově vzniklé slepé ulice Jiráskova bylo vytvořeno obratiště pro složky integrovaného záchranného systému.

 

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 01 12 13