Rekonstrukce železničních přejezdů P7880 a propustků na trati Kravaře ve Slezsku Hlučín, Olomouc Opava, Osoblaha Třemešná

Název stavby: Výstavba PZS železničních přejezdů na trati Suchdol n.O. – Budišov n. B., Osoblaha – Třemešná ve Slezsku, Olomouc – Opava a Kravaře ve Slezsku – Hlučín
Investor: Správa železnic s.o.
Objednatel: Signalservis a.s.
Zhotovitel: TOMI-REMONT a.s.
Zhotovitel PD: MORAVIA CONSULT Olomouc a.s., DMC Havlíčkův Brod s.r.o.,
Dopravní projektování spol. s.r.o.
Celková cena:
37 990 tis. Kč
Realizace: 04/2022 – 08/2023

 

Stavební zakázka pro naši společnost zahrnovala rekonstrukce celkem 9 železničních přejezdů a 4 propustků.

Na přejezdu P7880 v km 5,746 trati Kravaře ve Slezsku – Hlučín se kompletně opravoval železniční spodek a odvodnění v místě přejezdu. Na nově provedeném kolejovém loži se zřídil kolejový rošt z betonových pražců SB 8 a kolejnic 49E1. Po úpravě směrové a výškové polohy se úsek svařil do bezstykové koleje. Nové přejezdové pryžové panely se osadily na závěrné zídky, nakonec se provedly živičné vrstvy s napojením na navazující původní silniční komunikaci. Z důvodu špatného stavu byl nově opravený i propustek. Po odbourání původního propustku byly na novou základovou desku osazeny trouby DN600. Na vtoku je propustek zakončený svislým čelem s římsou, na výtoku novou ŽB římsou kotvenou do původního čela. Dále bylo provedeno odláždění vtoku a výtoku lomovým kamenem. Na závěr bylo osazeno nové ocelové zábradlí.

Oprava přejezdu P7524 v km 5,605 na trati Olomouc – Opava zahrnovala kompletní rekonstrukci skladby železničního spodku v místě kolem nové přejezdové konstrukce, včetně kompletní opravy odvodnění. Na nové kolejové lože se zřídil nový kolejový rošt z betonových pražců SB 8 a kolejnic 49E1 v délce 22,4m. Po úpravě směrové a výškové polohy se úsek svařil do bezstykové koleje. Nové panely přejezdu se osadily na závěrné zídky, nakonec se provedly živičné vrstvy s napojením na navazující původní silniční komunikaci.

Na úzkorozchodné trati Osoblaha – Třemešná jsme realizovali tři přejezdy – Bohušov, Dívčí Hrad a Horní Povelice. Na všech byla provedena oprava železničního spodku, výměna kolejového lože, pokládka atypických dřevěných pražců pro úzkorozchodnou trať (rozchod 760 mm) a nové kolejnice 49E1. Po osazení nových pryžových panelů se položily živičné vrstvy.

U přejezdů Dívčí Hrad a Horní Povelice se z důvodu degradace trub stávajících propustků realizovaly propustky nové. V obou případech byl původní propustek kompletně odbourán až na úroveň, aby mohl být proveden nový podkladní beton. Na základovou desku se pak osadily nové ŽB patkové trouby DN800. Na vtoku a výtoku je nový propustek zakončený šikmým dílem patkové trouby stejné dimenze. Finální úprava spočívala v odláždění okolí na vtoku a výtoku lomovým kamenem.

 

01 02 03 04 05 06 07 08 09