Rekonstrukce trati Žilina Varín

Název stavby: ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Objednatel: OHLA ŽS a.s., Brno
Zhotovitel: TOMI-REMONT a.s.
Zhotovitel PD: REMING Consult, a.s.
Celková cena:
2 323 tis. EUR
Realizace: 07/2022 – 04/2023

 

Naše firma zrekonstruovala traťový úsek Žilina – Varín v km 330,300 – 335,232 a výhybnu Váh v km 5,584 – 6,236. Celková délka obou opravovaných úseků činí 5 692 m.

Kolejová pole o délkách 25 m byla na začátku prací snesena a odvezena k demontáži nebo k dalšímu použití. Po vyjmutí KP bylo celkem odtěženo 11 300 m3 štěrku starého kolejového lože, který byl odvezen na meziskládku za účelem následné recyklace.

Na upravené pláni železničního spodku bylo zřízeno nové kolejové lože z kameniva fr. 32/63 BI. Pomocí stavebního stroje DONELLI bylo položeno celkem 9 107 ks nových betonových pražců BP-3, použité byly nové kolejnice tvaru 49E1 R260 a tvaru 60E2 R260 v délkách kolejnicových pásů 120 m.

Během stavby jsme položili 5 výhybek, z toho 1 novou a 4 užité. Zřídilo se celkem 5 964 m koleje.
Na závěr byla provedena kompletní úprava geometrické polohy koleje automatickou strojní podbíječkou. Kolej se svařovala elektrickými svary a pouze závěrné svary byly zhotoveny termitem. Po zkušebním provozu proběhlo následné broušení nových kolejnic a ještě jednou úprava GPK.

 

02 03 04 05 06 07 08 01