Oprava trati v úseku Pivín – Bedihošť – 2. etapa
Název stavby: | Oprava trati v úseku Pivín – Bedihošť – 2. etapa | |
Investor: | Správa železnic, s.o. | |
Zhotovitel: | Společnost: Vedoucí společník: Společník: |
„TOMI + HSM – Pivín - Bedihošť“ TOMI-REMONT, a.s. Hroší stavby Morava a.s. |
Celková cena: |
39 235 tis. Kč | |
Realizace: | 2023 |
Předmětem stavby byla rekonstrukce železničního svršku trati v úseku Pivín – Bedihošť v celkové délce cca 3 000 m. Ještě před samotnou výlukou byl zahájen návoz pražců. Betonové pražce B91 T/2, celkem 4 590 ks, byly převáženy nákladními automobily a skladovány v žst. Čelčice. Byly také rozvezeny nové kolejnice 49E1 délky 75 m v celkovém počtu 76 ks.
V celém úseku bylo provedeno čištění štěrkového lože pomocí strojní čističky. Poté byla kolej podbita. Následovala demontáž koleje pomocí kolejového jeřábu UK 25/18, který vytrhal původní kolejový rošt. Kolejové páry v délkách 25 m byly převezeny do žst. Prostějov, kde došlo k jejich demontáži. Vyčištěné kolejové lože bylo pomocí grejdru rozhrnuto do předepsané výšky a hutněno vibračním válcem.
Na předštěrkovanou zhutněnou pláň byla provedena pokládka nových betonových pražců, po které následovalo upevnění kolejnic. Nový kolejový rošt byl zasypán drceným kamenivem předepsané frakce 31,5/63 BI a pomocí strojní podbíječky ASP 08-275 UM 3S/910 byla kolej zvednuta do předepsané polohy. Nakonec byla celá nová kolej svařena do bezstykové koleje.
Jako součást stavebních prací jsme v traťovém úseku Nezamyslice – Prostějov o délce 18 km osadili celkem 288 ks nových hektometrovníků.